Amazon beschikt over meerdere interne advertentievormen, ook wel Amazon Marketing Services genoemd. Welke je het beste kunt kiezen is erg afhankelijk van het product en de doelgroep. Door de juiste vorm te kiezen kun je ervoor zorgen dat je producten beter converteren. De meest populaire Advertising producten zijn Sponsored Products, Headline Search Ads en Product Display Ads.
De Amazon Marketing Services maken het mogelijk voor verkopers om hun producten en merk op het platform van Amazon extra uit te lichten. Deze interne advertenties zijn veelal erg effectief. Doordat de advertenties vertoont worden wanneer iemand de juiste zoekterm intypt bereik je altijd het juiste publiek. Ook leiden de Amazon Marketing Services vaak tot extra directe sales.
De vorm Sponsored Products geeft je de mogelijkheid om jouw producten uit te lichten tussen en naast de zoekresultaten in Amazon. Door keyword targeting kun je bepalen op welke zoektermen je wilt verschijnen.
De vorm Headline Search Ads geeft je de mogelijkheid om helemaal bovenaan de pagina te verschijnen, direct onder de resultatenpagina. Hiermee is je product dus zeer prominent aanwezig.
De vorm Product Display Ads geeft je de mogelijkheid om additioneel te targeten op interesses, product categorieën en e-mails.
Adverteren op Amazon kan zorgen voor meer conversie, het is wel belangrijk om na te gaan of de marges het toelaten om te gaan adverteren. Mochten de marges dit niet toelaten dan is het ook mogelijk om de organische vindbaarheid te verbeteren.
Amazon Marketing Services werken allemaal met het Cost Per Click (CPC) model. Dit houdt in dat je alleen betaalt voor je advertenties wanneer potentiële klanten op jouw advertentie klikken. Ook kun je een limiet instellen op je advertentiebudget, hierdoor kun je nooit meer geld investeren dan gewenst is. Wanneer je voorraad op is zorgt Amazon Marketing Services ervoor dat de advertenties uitgeschakeld worden, hierdoor betaal je nooit voor niets.