Een populaire manier van adverteren op Amazon is Headline Search Ads. Deze vorm van adverteren wordt gebruikt om producten van een specifiek merk toe te lichten helemaal bovenaan de pagina. De advertentie wordt vertoond wanneer de consument een specifieke zoekterm invult. De consument krijgt een preview te zien van de collectie van het merk dat Headline Search Ads inzet.
Amazon heeft Headline Search Ads in het leven geroepen om merkbekendheid, klantloyaliteit en de promotie van producten te boosten. Headline Search Ads (tegenwoordig bekend als Sponsored Brands) zijn speciaal bedoeld voor merken die deze doelen proberen te bereiken. Door de prominente plaats van deze advertenties is het haast onmogelijk om deze uit het oog te raken.
Headline Search Ads werken redelijk eenvoudig. De advertentie richt zich op specifieke zoekwoorden, deze termen dienen vooraf opgesteld te worden. Het adverteren op Amazon werkt hetzelfde als bij Google Advertising, het hoogste bod komt namelijk met zijn advertentie bovenaan de resultatenpagina te staan. Het minimaal vereiste bod is $0.10 en je zult nooit meer betalen dan het bod dat je hebt uitgebracht.
Nadat je de zoektermen en de budgetten hebt ingericht is het tijd om de advertentie te maken. De advertentie kan eruit zien als het bovenstaande voorbeeld en staat verbonden met één specifieke pagina. Deze pagina kun je zelf aangeven.