Influencer marketing is ontzettend populair. Er zijn dan ook veel merken die in een korte tijd heel erg hard zijn gegroeid. Door influencer marketing op de juiste manier in te zetten kan je echt een boost geven aan je merk of product. Een merk dat hierin is geslaagd is het horloge merk Cluse. In 2 jaar tijd is de omzet van dit merk van 5 miljoen gestegen naar 77 miljoen. Een mooie prestatie natuurlijk, maar hoe hebben zij dit gedaan? We geven je graag wat meer uitleg zodat jij dit ook toe kunt passen!
Micro influencers
Er zijn ontzettend veel influencers te vinden. Vooral op Instagram zie je veel campagnes van allerlei verschillende soorten influencers. Vaak zien we dat de influencer helemaal niet bij het merk past. Dit is een veel gemaakte fout. Bij influencer marketing is het namelijk cruciaal dat je de juiste doelgroep bereikt. Wat Cluse heeft gedaan is niet gekeken naar het aantal volgers maar naar relevantie. Zij zijn dus opzoek gegaan naar kleinere influencers die perfect aansluiten bij het merk. Deze Micro influencers hebben ervoor gezorgd dat het merk zo groot is geworden.
Imago
De juiste micro influencers selecteren is dus erg belangrijk, maar waarom precies? Dit heeft twee redenen. Je wilt natuurlijk de juiste doelgroep bereiken maar het is ook erg belangrijk om de juiste influencers te selecteren als je aan je imago wilt werken. Als de influencers goed passen bij je merk zullen ze je imago versterken. Dit is een van de belangrijkste zaken voor een succesvolle campagne.
Samenwerkingen
Samenwerkingen met influencers zijn ook erg belangrijk. Door de juiste persoon aan je merk te verbinden zal je doelgroep zien dat je een goed product hebt en wat je wilt uitstralen. Cluse is in eerste instantie natuurlijk begonnen met micro influencers maar zijn vervolgens ook samenwerkingen aangegaan met grotere influencers. Een voorbeeld hiervan is Negin, zij heeft rond de 5 miljoen volgers en heeft het merk erg hard laten groeien.
Influencer marketing kan je bedrijf dus helpen om snel te groeien. Het is hierbij wel heel belangrijk dat je het op de juiste manier toepast. Wanneer je dit doet zul je snel de voordelen merken. Als je dit niet doet en bijvoorbeeld verkeerde influencers kiest zul je zien dat het vrijwel niks zal doen voor je merk of bedrijf.
Over de auteur